← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door petra.19794 dagen geleden

Welke magnesium neem je bij nachtelijke kuitkrampen?

Al een paar weken word ik 's nachts wakker van kramp in mijn kuiten. Echt zo'n scherpe kramp waar je meteen klaarwakker van bent en je been uit bed hangt om het weg te masseren. Mijn huisarts zei dat het aan een magnesiumtekort kan liggen, maar in het schap staan er zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Neemt iemand hier magnesium tegen kramp? En zo ja, welke vorm werkt voor jullie? Ik lees van alles over magnesiumcitraat en magnesiummalaat, maar ik heb geen idee wat het verschil is in de praktijk. En hoe lang duurde het voordat jullie er iets van merkten? Ik hoor het graag, want ik ben echt toe aan een keer goed doorslapen.
4
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ria.19624 dagen geleden

Oh die nachtelijke kuitkrampen ken ik maar al te goed, echt verschrikkelijk. Bij mij hielp magnesium wel. Ik neem het 's avonds en na een week of twee werden de krampen minder heftig. Ik zou niet te snel opgeven, het heeft even tijd nodig voordat je je voorraad weer op peil hebt.

gerrit.b3 dagen geleden

Bij mij precies hetzelfde verhaal Ria. Sinds ik het 's avonds neem slaap ik een stuk rustiger door. Wat ik ook merk is dat ik meer water ben gaan drinken overdag, dat scheelt volgens mij ook bij de krampen.

KatjaCallens4 dagen geleden

Wat vervelend Petra, slaaptekort door kramp hakt er echt in. Magnesium kan inderdaad helpen bij spierkrampen, want je spieren hebben het nodig om te kunnen ontspannen. Vormen als magnesiumcitraat en magnesiummalaat worden vaak goed opgenomen. Wat ik meegeef: neem twee capsules per dag en geef het rustig een paar weken de tijd, een tekort bouw je niet in een dag weer op. In dit artikel leggen we de signalen van een tekort en wat je eraan kunt doen wat uitgebreider uit: waarom je misschien een magnesiumtekort hebt. Laat je het weten of het helpt?

petra.19794 dagen geleden

Dank je wel Katja, dat stelt me gerust. Ik dacht al na drie dagen dat het niks deed, maar dan heb ik gewoon te weinig geduld gehad. Ik ga het twee weken volhouden en kom het hier terugmelden.