← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door hilde.19641 maanden geleden

Welke soort magnesium kies ik? Ik zie door de bomen het bos niet meer

Ik wil beginnen met magnesium omdat ik slecht slaap en 's nachts vaak wakker lig. Maar in de winkel staan er zoveel soorten: citraat, malaat, bisglycinaat... ik werd er een beetje moe van eerlijk gezegd. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is en waar ik op moet letten? En maakt het echt uit voor de slaap, of is dat vooral marketing? Alvast bedankt voor jullie hulp.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

petra.19711 maanden geleden

Ik heb jaren met citraat gerommeld en pas toen ik overstapte op bisglycinaat merkte ik verschil voor mijn slaap. Bisglycinaat is milder voor de maag en wordt goed opgenomen. Citraat werkt bij mij eerder op de stoelgang, wat ook handig kan zijn maar niet als je het voor de nacht neemt.

corina.19651 maanden geleden

Ik heb precies die overstap ook gemaakt, van citraat naar bisglycinaat, en het scheelde echt voor mijn nachtrust. Citraat gebruik ik nu enkel als ik wat traag ben van binnen. Grappig hoe elke vorm net iets anders doet.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goede vraag Hilde, je bent zeker niet de enige die hierin verdwaalt. Heel kort: citraat wordt vaak gebruikt bij een trage stoelgang, malaat bij vermoeidheid, en bisglycinaat is de zachtste vorm en de fijnste voor slaap en ontspanning. In onze Turbo Magnesium zit een goed opneembare vorm die veel leden juist 's avonds nemen. Ik schreef er hier meer over: waarom je misschien een magnesiumtekort hebt. Begin gewoon rustig en geef het twee tot drie weken.

hilde.19641 maanden geleden

Dankjewel Katja, dit maakt het een stuk duidelijker. Bisglycinaat wordt het dan, want het is me vooral om de slaap te doen. Ik ga het gewoon een paar weken proberen en de tijd geven zoals je zegt.