Welke soort magnesium kies ik nou?
Reageer
Log in om te reageren.
Herkenbaar, ik heb datzelfde gehad met nachtelijke kuitkramp. Voor slaap en kramp wordt magnesiumbisglycinaat vaak als prettig ervaren omdat het mild is voor de maag. Bij mij hielp het in elk geval goed met de kramp.
Dankjewel, bisglycinaat dus. Ga ik naar op zoek. Fijn om te horen dat het bij jou echt hielp met die kramp, want daar word ik echt gek van 's nachts.
Fijn dat je het vraagt Gerda. Voor slaap en spierontspanning zijn de goed opneembare vormen zoals bisglycinaat en malaat favoriet bij veel van onze leden. Ik neem zelf twee per dag in de avond en merk het verschil vooral in hoe ik inslaap. Ik heb hier een handig stuk over geschreven: waarom je misschien een magnesiumtekort hebt.
Bedankt Katja, dat artikel las ik in een keer uit. Ik ga in de avond beginnen met twee per dag zoals je zegt. Ik meld hier over een paar weken hoe het gaat.
Ik zou nog willen toevoegen: geef het even tijd. Bij mij duurde het een week of twee voordat de kramp echt minder werd. In het begin dacht ik dat het niks deed, maar doorzetten loonde.