← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Welke supplementen kun je het beste bij een maaltijd met vet innemen?

Ik krijg deze vraag bijna elke week: "Katja, maakt het uit wanneer op de dag ik mijn supplementen neem?" Voor sommige dingen wel, en vooral bij vetoplosbare stoffen scheelt het echt. De vetoplosbare stoffen (denk aan de omega-3 in Superba Krill Olie, de curcumine in Turbo Kurkuma, en de luteïne en zeaxanthine in Turbo Vision) worden een stuk beter opgenomen als er wat vet in je maag zit. Neem je ze op een lege maag met alleen een slokje water, dan spoelt een deel er gewoon weer ongebruikt uit. Wat ik zelf doe: mijn Turbo Krill Olie en mijn Turbo Kurkuma, twee per dag van elk, neem ik bij het ontbijt, en dan zorg ik dat er iets van goede vetten bij zit. Een handje noten, wat avocado op mijn boterham, of gewoon een volle yoghurt. Kleine moeite, groot verschil. Turbo Magnesium is een ander verhaal, dat neem ik juist in de avond omdat het me helpt ontspannen voor het slapen. En mijn Turbo Green Juice, een schepje door een glas water, drink ik meestal rond een uur of tien als tussendoortje. Het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. Onthoud vooral: de olieachtige supplementen bij een maaltijd met vet, en je haalt er meteen meer uit. Hoe nemen jullie je supplementen? Vaste routine of gewoon als je eraan denkt?
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

petra.19811 maanden geleden

Oh dit verklaart veel! Ik nam mijn krill altijd in de avond op een lege maag na het tandenpoetsen. Ga het nu bij het ontbijt met wat yoghurt proberen.

wim.19611 maanden geleden

Zelfde fout maakte ik jaren. Sinds ik ze bij het ontbijt neem proef ik ook geen vissmaakje meer terug, gek genoeg.

els.19641 maanden geleden

Goeie uitleg. Ik neem mijn Turbo Kurkuma altijd bij de warme maaltijd 's middags, dan zit er sowieso wat olie bij. Werkt dat net zo goed?

KatjaCallens1 maanden geleden

Zeker Els, elke maaltijd met wat vet werkt prima, ochtend of middag maakt niet uit. Als er maar iets van goede vetten bij zit ben je goed bezig.

froukje.19631 maanden geleden

Handig om te weten. En magnesium dus juist in de avond, dat doe ik gelukkig al goed.

KatjaCallens1 maanden geleden

Precies Froukje, magnesium in de avond is een prima moment. Fijn dat je routine al klopt!