← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Welke supplementen neem je samen en welke beter apart?

Ik krijg deze vraag bijna elke week, dus ik zet het even voor jullie op een rijtje. Niet alle supplementen werken even goed als je ze op hetzelfde moment neemt, en met een paar kleine aanpassingen haal je er meer uit. Magnesium neem ik zelf het liefst aan het eind van de dag. Het helpt me om tot rust te komen en ik slaap er rustiger van. Turbo Kurkuma neem ik juist bij een maaltijd met wat vet erbij, want dan wordt de curcumine veel beter opgenomen. Een lepeltje olijfolie of een handje noten bij de lunch is al genoeg. Vetten die in mijn krillolie zitten worden ook beter opgenomen bij een maaltijd dan op een nuchtere maag. Dus die neem ik het liefst bij het eten. Je maag vindt dat vaak ook wat prettiger. Wat ik niet zou doen is alles in een keer op de lege maag naar binnen werken. Verdeel het gerust over de dag: iets bij het ontbijt, iets bij de lunch, en het rustgevende deel in de avond. Zo geef je je lichaam de tijd om alles rustig op te nemen. Ik schreef er een uitgebreider stuk over met de beste momenten voor magnesium, dat vinden veel leden handig: wat is de beste tijd om magnesium in te nemen. Hoe doen jullie dit? Nemen jullie alles op een vast moment of verdelen jullie het ook over de dag? Ik ben benieuwd naar jullie routines.
7
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

sylvia.19701 maanden geleden

Fijne uitleg Katja. Ik nam altijd alles door elkaar bij het ontbijt en vroeg me af waarom ik s avonds zo klaarwakker lag. Ga de magnesium nu naar de avond verschuiven.

KatjaCallens1 maanden geleden

Dat merk je vast snel Sylvia. Voor veel mensen scheelt puur die verschuiving naar de avond al een hoop. Laat je weten hoe het gaat?

pieter.19871 maanden geleden

Goed dat je de kurkuma met wat vet erbij noemt. Ik nam het jaren met alleen water en merkte weinig. Sinds ik het bij de warme lunch neem gaat het beter met mijn vingers s ochtends.

yvonne.19691 maanden geleden

Vraagje: kan ik de krillolie en de kurkuma wel gewoon samen bij dezelfde maaltijd nemen? Of moet dat ook apart?

KatjaCallens1 maanden geleden

Ja hoor Yvonne, die twee kun je prima samen bij dezelfde maaltijd nemen, twee per dag van elk. Zolang er wat vet in de maaltijd zit worden ze allebei goed opgenomen.

nellie.19481 maanden geleden

Ik ben 78 en raak soms de tel kwijt met wat wanneer. Ik heb nu een klein doosje met ochtend en avond apart, dat helpt me enorm.