← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens2 dagen geleden

Welke supplementen kun je beter niet tegelijk innemen?

Ik krijg deze vraag bijna elke week in mijn inbox: kan ik al mijn supplementen gewoon samen in een keer nemen, of zit ik mezelf dan in de weg? Goeie vraag, want het maakt echt verschil. Wat ik zelf doe is mijn dag een beetje opdelen. 's Ochtends bij het ontbijt neem ik de dingen die me energie geven, zoals mijn Turbo Kurkuma en de Superba Krill Olie. Die worden beter opgenomen als er wat vetten in je maaltijd zitten, dus bij een ontbijt met avocado of een eitje werkt dat prima. Magnesium bewaar ik bewust voor de avond. Het helpt mijn spieren ontspannen en ik slaap er rustiger door. Neem je het 's ochtends, dan mis je een beetje dat kalmerende effect op het juiste moment. Een paar dingen kunnen elkaar wat in de weg zitten: calcium en magnesium concurreren om dezelfde opname, dus die hoef je niet op exact hetzelfde moment te nemen. Een vezelrijk poeder neem ik liever een half uurtje los van mijn andere supplementen, zodat alles rustig opgenomen wordt. Maak je het jezelf niet te moeilijk hoor. De grootste fout is supplementen vergeten, niet de timing. Kies een vast moment dat bij je routine past en hou het vol. Ik heb hier een uitgebreid artikel over geschreven waarin ik de beste momenten op een rijtje zet. Hoe doen jullie dit? Alles in een keer of verdeeld over de dag?
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

marjan.19722 dagen geleden

Ik verdeel het ook. 's Ochtends mijn kurkuma en krill, de magnesium pas vlak voor bed. Sinds ik dat zo doe slaap ik echt dieper, scheelt me nachten van wakker liggen.

KatjaCallens2 dagen geleden

Precies zo bedoel ik het Marjan. Dat avondmoment voor magnesium maakt voor heel veel mensen het verschil. Fijn dat je het bij jezelf zo duidelijk merkt.

petra.19712 dagen geleden

Goed dat je dit post, ik liep net met een vraag over magnesium rond. Neem jij het op een lege maag of bij het eten?

KatjaCallens2 dagen geleden

Bij magnesium maakt het niet zoveel uit Petra, met of zonder eten kan allebei. Voor een gevoelige maag is het bij een hapje soms wat zachter.

corina.19651 dagen geleden

Ik nam altijd alles door elkaar 's ochtends en vroeg me af waarom de magnesium me suf maakte overdag. Nu snap ik het, ik ga het verzetten naar de avond.

willemien.19721 dagen geleden

Goed plan Corina, ik had precies hetzelfde. Sinds ik de magnesium 's avonds neem is die sufheid overdag helemaal weg.