Welke supplementen kun je het beste samen innemen (en welke juist niet)?
Reageer
Log in om te reageren.
Wat een herkenbare vraag. Bij mij is het echt trial and error geweest. Magnesium 's avonds, kurkuma en krill bij de lunch met wat olijfolie erbij, dat werkt voor mij het prettigst. Op een lege maag kreeg ik vroeger soms een wee gevoel van de krill.
Dat van die lege maag herken ik zo. Sinds ik de krill bij een warme maaltijd neem heb ik er geen last meer van. Scheelt echt.
Mag je magnesium eigenlijk samen met je kalktablet nemen? Mijn huisarts zei ooit dat die elkaar in de weg zitten, maar ik weet niet of dat klopt.
Goeie vraag Bep. In de praktijk is het vooral een kwestie van timing, je hoeft het niet ingewikkeld te maken. Ik raad meestal aan om ze een paar uur uit elkaar te nemen, dus bijvoorbeeld kalk overdag en magnesium in de avond. Dan zitten ze elkaar zeker niet in de weg.
Ik hou het simpel: alles 's ochtends behalve de magnesium. Anders vergeet ik gewoon de helft. Niet ideaal misschien, maar consequent zijn vind ik belangrijker dan perfect verdelen.
Eerlijk, consequent zijn is inderdaad het allerbelangrijkste Wim. Het beste schema is het schema dat je ook echt volhoudt. De rest is finetuning.