Welke supplementen kun je het beste samen nemen (en welke beter apart)?
Reageer
Log in om te reageren.
Goeie post Katja. Ik doe het eigenlijk al een beetje zo zonder dat ik het wist. Green juice in de ochtend, magnesium voor het slapen. De kurkuma was ik juist soms vergeten, die ga ik nu bij het ontbijt bij de rest leggen zodat ik er niet meer aan voorbij loop.
Dat van die kurkuma vergeten herken ik zo. Ik heb mijn potje nu naast het koffiezetapparaat gezet, dat is mijn ankerpunt geworden. Sinds die week sla ik het bijna nooit meer over.
Vraagje: maakt het uit of je de kurkuma met of zonder eten neemt? Ik nam hem laatst op een lege maag in de ochtend en kreeg er een beetje een branderig maaggevoel van.
Goeie vraag, en ja dat maakt verschil. Kurkuma kun je het beste bij een maaltijd nemen, het liefst eentje met wat vet erin, dan neemt je lichaam de curcumine veel beter op en heb je geen last van je maag. Op een lege maag kan het inderdaad wat branderig aanvoelen bij sommige mensen. Ik heb er hier meer over uitgelegd: is kurkuma veilig om dagelijks te gebruiken.
Ik neem bewust alles in de ochtend behalve magnesium, anders vergeet ik het gewoon. Een vast moment werkt voor mij beter dan het slim verdelen over de dag. Beter consequent dan perfect, is mijn motto geworden.
Precies dat, consequent zijn wint het altijd van perfect verdelen. Een vast ankerpunt zoals bij je koffie of je tandenborstel werkt voor de meeste mensen het beste. Het mooiste supplement helpt niet als het potje dicht in de kast blijft staan.