← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Welke supplementen neem je samen, en welke beter apart?

Ik krijg deze vraag bijna elke week in mijn inbox, dus ik dacht: laat ik er eens een post over maken. Veel van jullie nemen meerdere supplementen en vragen zich af of dat allemaal tegelijk kan of dat je het beter spreidt. Mijn algemene lijn is simpel. Vetoplosbare dingen zoals mijn Superba Krill Olie neem ik bij een maaltijd met wat vet erin, dan wordt het beter opgenomen. Ik doe dat meestal bij het ontbijt of de lunch. Turbo Kurkuma neem ik ook bij het eten, want met een beetje vet en de zwarte peper erin komt de curcumine veel beter binnen. Magnesium is een verhaaltje apart. Dat werkt bij mij het fijnst in de avond, want het geeft me rust voor het slapen. Als ik het overdag samen met van alles neem, merk ik er eerlijk gezegd minder van. Dus die schuif ik bewust naar het einde van de dag. Turbo Green Juice staat bij mij helemaal los van de rest. Dat is mijn ochtendritueel, een schepje door een groot glas water nog voor het ontbijt. Lekker fris en dan heb ik meteen het gevoel dat ik goed begin. Wat ik wel merk is dat mensen zich er soms gek op maken. Je hoeft echt geen schema met een stopwatch te maken. Een paar simpele regels, meer heb je niet nodig. Bij het eten wat vetoplosbaar is, en magnesium in de avond. Ik heb hier trouwens een handig stuk over geschreven over de beste timing van magnesium, dat lees je in dit artikel. Hoe doen jullie dit? Nemen jullie alles in een keer of spreiden jullie het over de dag?
6
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

lenie.19681 maanden geleden

Goede post, herkenbaar. Ik spreid het ook. Krill en kurkuma bij het ontbijt, en mijn magnesium bewaar ik voor de avond. Sinds ik het zo doe merk ik echt meer van de magnesium dan toen ik alles door elkaar nam.

monique.19701 maanden geleden

Zo doe ik het precies ook. Die magnesium in de avond was voor mij echt de eyeopener, overdag deed het veel minder. Grappig hoe zo'n kleine verschuiving in timing zoveel uitmaakt.

marlies.19661 maanden geleden

Vraagje: waar zet ik vitamine D dan het beste? Ik neem dat er ook bij en heb geen idee of dat samen met de krill kan of juist niet.

KatjaCallens1 maanden geleden

Vitamine D is net als krill vetoplosbaar, dus die twee kun je juist prima samen bij een maaltijd nemen. Dat vet helpt bij de opname van allebei. Zet ze dus gerust bij je ontbijt of lunch, dat is helemaal goed.

sjaak.k1 maanden geleden

Ik nam mijn krill altijd op een lege maag in de ochtend en vroeg me af waarom ik er weinig van merkte. Sinds ik het bij een boterham met wat avocado neem gaat het beter. Dat vet maakt dus echt uit, goed dat je het benoemt.

KatjaCallens1 maanden geleden

Precies Sjaak, dat vet is de sleutel bij vetoplosbare supplementen. Avocado erbij is een mooie keuze. Fijn dat je nu meer resultaat merkt.