← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door KatjaCallens1 maanden geleden

Welke supplementen neem ik samen en welke apart? Mijn ochtend- en avondritme

Ik krijg deze vraag bijna elke week, dus ik zet even op een rijtje hoe ik het zelf doe. Niet omdat er één juiste manier is, maar omdat een beetje structuur helpt om vol te houden. 's Ochtends begin ik met mijn Turbo Green Juice, een schepje door een groot glas water. Dat is mijn moment van de dag, nog voor de koffie. Bij het ontbijt neem ik dan mijn Turbo Kurkuma en Superba Krill Olie, twee per dag van elk, altijd met wat vet erbij zoals een handje noten of avocado op de boterham. Vetoplosbare stoffen worden zo beter opgenomen. Magnesium bewaar ik bewust voor de avond. Bij mij werkt dat rustgevend, en veel leden merken hetzelfde. Als je magnesium en Sweet Dreams allebei gebruikt, kun je die prima samen 's avonds nemen, twee per dag, ongeveer een uur voor het slapen. Wat ik niet zou doen: alles in één keer op je nuchtere maag naar binnen werken. Dan heb je meer kans op een wat vol gevoel en haal je er minder uit. Spreiden over de dag en koppelen aan een maaltijd is comfortabeler. Ik schreef er een uitgebreider stuk over, met wat meer uitleg over de beste momenten: wat is de beste tijd om magnesium in te nemen. Hoe doen jullie het? Nemen jullie alles 's ochtends, of spreiden jullie ook? Ik ben benieuwd naar jullie routines.
0
💬 6 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ineke.19651 maanden geleden

Leuk om te lezen hoe jij het aanpakt Katja. Ik neem mijn magnesium ook pas na het avondeten, en sinds ik dat doe val ik echt makkelijker in slaap. Overdag zou het me niks doen denk ik. De krill neem ik bij de lunch omdat ik anders een visachtige boer krijg, haha. Bij het ontbijt vergeet ik het gewoon te vaak.

willemien.19721 maanden geleden

Dat visachtige boertje herken ik, haha. Bij mij hielp het om de krill vlak voor de maaltijd te nemen in plaats van erna, dan heb ik er geen last van. Magnesium in de avond is bij mij ook echt een vaste gewoonte geworden, ik zou niet meer anders willen.

fred.j1 maanden geleden

Vraagje: waar zet jij vitamine D in je schema? Ik neem dat er ook bij in de winter maar ik weet nooit of dat ochtend of avond moet. Nu doe ik het maar op de gok bij het ontbijt.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goeie vraag Fred. Vitamine D is vetoplosbaar, dus die neem ik samen met een maaltijd waar wat vet in zit, meestal gewoon bij het ontbijt zoals jij al doet. Ochtend of avond maakt voor de opname weinig uit, het belangrijkste is dat er vet bij zit. Je doet het dus prima.

hilde.19641 maanden geleden

Ik neem zelf nog niks maar ben net aan het uitzoeken waar ik moet beginnen. Dit soort overzichtjes helpen enorm, want ik dacht altijd dat je gewoon alles 's ochtends in een keer moest nemen. Ga ik anders aanpakken dus.

KatjaCallens1 maanden geleden

Fijn dat het je op weg helpt Hilde. Mijn tip: begin met een of twee dingen die echt bij jouw doel passen in plaats van meteen van alles tegelijk. Dan hou je het veel beter vol en merk je ook duidelijker wat wat doet. En stel gerust je vragen hier, daar is de community voor.