Welke supplementen neem ik samen en welke apart? Mijn ochtend- en avondritme
Reageer
Log in om te reageren.
Leuk om te lezen hoe jij het aanpakt Katja. Ik neem mijn magnesium ook pas na het avondeten, en sinds ik dat doe val ik echt makkelijker in slaap. Overdag zou het me niks doen denk ik. De krill neem ik bij de lunch omdat ik anders een visachtige boer krijg, haha. Bij het ontbijt vergeet ik het gewoon te vaak.
Dat visachtige boertje herken ik, haha. Bij mij hielp het om de krill vlak voor de maaltijd te nemen in plaats van erna, dan heb ik er geen last van. Magnesium in de avond is bij mij ook echt een vaste gewoonte geworden, ik zou niet meer anders willen.
Vraagje: waar zet jij vitamine D in je schema? Ik neem dat er ook bij in de winter maar ik weet nooit of dat ochtend of avond moet. Nu doe ik het maar op de gok bij het ontbijt.
Goeie vraag Fred. Vitamine D is vetoplosbaar, dus die neem ik samen met een maaltijd waar wat vet in zit, meestal gewoon bij het ontbijt zoals jij al doet. Ochtend of avond maakt voor de opname weinig uit, het belangrijkste is dat er vet bij zit. Je doet het dus prima.
Ik neem zelf nog niks maar ben net aan het uitzoeken waar ik moet beginnen. Dit soort overzichtjes helpen enorm, want ik dacht altijd dat je gewoon alles 's ochtends in een keer moest nemen. Ga ik anders aanpakken dus.
Fijn dat het je op weg helpt Hilde. Mijn tip: begin met een of twee dingen die echt bij jouw doel passen in plaats van meteen van alles tegelijk. Dan hou je het veel beter vol en merk je ook duidelijker wat wat doet. En stel gerust je vragen hier, daar is de community voor.