← Terug
Supplementen & VitaminesGeplaatst door gerdien.195718 dagen geleden

Zoveel soorten magnesium, waar let je nou echt op bij het kopen?

Ik wilde beginnen met magnesium omdat ik vaak wat onrustig ben in de avond en slecht in slaap kom. Maar toen ik ging kijken werd ik een beetje moedeloos van alle soorten. Bisglycinaat, citraat, oxide, ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij uitleggen waar je op moet letten? Ik wil geen goedkoop potje kopen dat mijn lijf amper opneemt.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

gerrit.t18 dagen geleden

Ik heb me er ook in verdiept. Kort door de bocht: bisglycinaat en citraat worden goed opgenomen, oxide een stuk minder. Ik merkte zelf pas echt verschil toen ik overstapte van een goedkoop potje naar een betere vorm.

gerdien.195717 dagen geleden

Dank Gerrit, dat helpt me op weg. Dan ga ik voor bisglycinaat en let ik goed op de dosering.

KatjaCallens17 dagen geleden

Goede vraag, Gerdien. Waar het vooral om draait is de vorm en de opneembaarheid. Bisglycinaat wordt over het algemeen prettig opgenomen en ligt rustig op de maag, terwijl goedkope oxide vaak maar beperkt wordt benut. Let ook op de dosering per capsule en of het onafhankelijk getest is. Ik neem er zelf twee per dag in de avond. Ik legde het uit in dit stuk over magnesiumtekort en wat je eraan kunt doen.